Monday 1 April 2013

mencari...yg BERIMAAAANNNNN...!!!!!





"Apa bezanya menjadi lelaki atau pompuan..???

dua2 sama aje dlm satu hal..diwajibkan MENUTUP AURAT...kalo pompuan dgn fesyen bertudung bonggol unta berlegging cam sarung nangka..lelaki lak berseluar pendek menampakkan kepala lutut serta berantai besar mengalahkan rantai moto RXZ..yg pasti pencarian diorg sama..memasing mengidam nk pasangan beriman...(termasuk aku..huuuuuuuu)....pergile tanya imam muda ke...anak dara yg baru lepas PMR ke..penjual ikan yg xpass SPM ke...kalo tanya camner ciri2 pasangan idaman mesti nk yg beriman..yg soleh/solehah..yg cantek..berbudi bahasa..yg bertanggungjawab bagai..kan..kan..kan...huuhhh..banyak songeh lak..mengidam itu ini mengalahkan mak buyung kembar 9..!!


Apapun, adatlah...sumer dr kita nk yg baik2..yg cantek/tampan. Memang zaman skrg rupa paras menjadi ukuran laku@tidak laku seseorang..(jgn sedeh sesiapa yg kurang paras rupa..aku pun sama) yg kedua kedudukan dan keturunan..dan yg di syorkan oleh Nabi SAW iaitu mendahulukan agama ditolak dan jatuhlah talaknya menjadi no. 4...yg sepatutnya ciri2 agama perlu didahulukan dr paras rupa, harta kekayaan, dan keturunan..hmmm...itu hakikat PENCARIAN PASANGAN d zaman moden nih..senario yg perlu diterima. Tapi sebenarnya aku percaya..INSYA ALLAH..masih ramai d luar sana yg menjadikan agama sebagai tunjang di dlm kehidupan mereka..yg tidak terlalu taksub mencari pasangan yg sempurna dr segi rupa,harta dan pangkat.


Ada gak..dpt pasangan yg cantek rupa dan budi bahasa. dan itu adalah  "rezeki' mereka di dunia..kelebihan mereka..sebagai pemerhati x bertauliah dlm diam aku bersyukur kerana mereka dianugerahkan oleh ALLAH SWT kelebihan itu. Alhamdulillah..


Dan apa jua keinginan dan kehendak kita..marilah sama2 kita bermuhasabah diri dan menyibukkan diri sendiri...mencari keaiban diri..memperbaiki kelemahan diri..menerima kekurangan diri serta kekurangan org lain juga. Insya Allah...kisah hidup kita yg x sempurna akan lebih teratur dan tenang..Salah satu punca mengapa hidup kita tidak tenang kerana sebelum ini minda..hati dan tumpuan kita pada arah yg salah..mencari-cari kesalahan org lain..itu yg wat hidup kita sentiasa resah dan gelisah..kita ini manusia sahabat2 semua..dan bukan manusia namanya...jika tidak pernah menegur/ditegur akan kesalahan dr kelalaian..hanya kerendahan hati/egois yg membezakan kita ini bagaimana..


Jgnlah mengharapkan org lain berubah untukmu tp belajarlah untuk berubah menjadi lebih baik untuk dirimu sendiri..setiap permulaan adalah sukar tp penghujungnya amat manis dan berkekalan...heheheheh...


Muslim/bukan muslim dikenal melalui pembawaan diri..berbanggalah....kerana islam mempunyai identiti tersendiri..yg terbaik..paling selamat..serta memberi ketenangan. Walaupun dgn lambakan fesyen sekarang yg up to date terutamanya fesyen bertudung sekarang tp mataku tetap merasa sejuk dan aman dgn gadis2 yg bertudung labuh dan berpakaian longgar..bukan bertudung tp berbaju sarung nangka..hehehhehehe...iya..betul, ada gak pompuan bertudung lebih liar dr pompuan tak bertudung..malah berlambak beranak anak x sah taraf tp...jgnlah jadikan ALASAN sebegitu untuk mengelak dr kewajipan yg terang lg bersuluh...oooooo...kalo x ikhlas xder guna gak...atau xleh paksa2...islam bukanlah agama paksaan...


Tp sekarang ini agama apa yg dianuti...(bg org islamla...)


Jadi..tepuklah dada...X-ray lah hati...scanla virus yg bersarang.....mungkin ada sesuatu yg xkena di situ sbb kalo hati itu sihat...sekali-kali manusia itu xkan mempersoalkan apa2 perintah dr ALLAH SWT...mudah..!


Jika kita sendiri yg kurang sihat hatinya, camne nk dptkan yg terbaik...hehehe





No comments:

Post a Comment